Çalışma Alanları

Çocuk

Çocuklarda erişkinlerden farklı olarak, sorunun belirlenmesi için, aile değerlendirmesinin yanı sıra çocuğun oyun yolu ile duygu ve düşüncelerini gözlemlemeye ihtiyaç vardır. Öncelikle çocuğun bulunduğu ortama güven duymasını sağlamak gerekir. Projektif testler veya zeka testleri için acele edilmemelidir; güven ilişkisi sağlandıktan sonra, çocuk ve ailesi ile işbirliği içinde, tanı ve tedavi için mutlak gereklilik var ise yapılır. Tedavi sürecini çocuk ve ebeveynler ile birlikte değerlendirmek de bu sürecin önemli bir parçasıdır. Yine gerektiği durumlarda, bakım veren kişinin ve okul öğretmenlerinin de sürece dahil edilmesi söz konusu olabilir.

Ergen

Ergenlik dönemindeki gencin sözel olarak aktarımının yeterli olup olmadığı, ne tür bir terapi ilişkisi içinde güvende hissedeceği incelenir. Ergenlik dönemindeki gencin sorunlarına bağlı olarak, sıklığı değişmekle birlikte, aile dinamiklerinin çalışılması da tedavinin bir parçası haline gelebilir. Ancak, ergen gencin isteği bu noktada ön plandadır. Tedavi sürecinin güvenilir olması için, aileye verilmesi gereken bilgiler ile sır olarak saklanması gereken özel bilgilerin belirlenmesi gerekir. Ebeveynlerin de çocuklarının güvende olduklarını bilmeye ihtiyaçları vardır; bu nedenle gerek ergen genç ile gerek aile değerlendirmelerinde tedavi sürecine ait gerekli bilgiler aile ile paylaşılır.

Yetişkin

Erişkinlerde de çocuk ve ergenlerde olduğu gibi tedavideki en önemli unsur güvendir. Bu nedenle sorunun belirlenmesi, tanı ve tedavi sürecinin tanımlanması oldukça büyük önem taşır. Kişinin tedaviden beklentisinin ne olduğu, sorun ya da hastalığın bilimsel tedavisinin değerlendirilmesi sürecin başında konuşulması gereken önemli konulardır. Tedavi planını ve eğer uygulanacak ise terapi sürecini danışanım ile birlikte belirleriz.
Randevu

Randevu Alabilirsiniz