Tedavi Yaklaşımı

İlk Seans

Güvenli ve huzurlu bir ortamda karşıladığım danışanımın öncelikle rahat bir iletişim kurabilmesini sağlamayı önemsiyorum. Özellikle ilk defa gelen danışanlar, konuya nereden başlayıp, kendilerini nasıl ifade edecekleri konusunda huzursuz hissedebiliyorlar. Bu nedenle akıcı bir sohbet eşliğinde sorun ve problemleri paylaşıyoruz. Başlangıçta bütünsel bir değerlendirme için ruhsal sıkıntılarla bağlantılı olabilecek bedensel şikayetler ve diğer hastalıkları da değerlendirmeyi önemsiyorum. İlk seansımızda tıbbi tanıyı koyuyor ve bireye özgü yol haritası çıkararak yolculuğumuza başlıyoruz.

Kullandığım Yöntemler

Kişinin tıbbi tanısına göre bilimsel veriler ışığında belirlediğim gerekli tedavi yöntemini danışanımla paylaşırım. Psikolojik ya da psikiyatrik tedavilerde iki seçeneğimiz vardır. İlk seçeneğimiz sadece danışmanlık veya psikoterapi yöntemleri kullanılarak sorunların giderilmesidir. İkinci yolumuz ise ilaç ve psikoterapinin eş zamanlı olarak kullanılmasıdır.

Psikoterapi

Psikoterapi, psikolojik sorunlarda kullanılan en önemli araçtır. Kullanılan psikoterapi ekolü ne olursa olsun, temelinde danışanın duygu ve düşüncelerini anlamak ve kendisinin de bunları fark etmesini sağlamak yatar. Danışan ile psikoterapist arasında kurulan bağdır psikoterapi. Bu bağ sayesinde sorunlara çözümler geliştirilebilir ve kişinin zihin dünyasında değişim ve gelişim gerçekleşebilir. Psikoterapi konusu ile ilgili ayrıntılı bilgiler blog sayfamda yer almaktadır.

Danışmanlık

Danışmanlık, uzman ve tecrübeli bir kişinin, size o konu ile ilgili bilgi birikimlerini aktarıp yol göstermesidir. Çeşitli alanlardaki danışmanlık hizmetlerinde olduğu gibi ruh sağlığı alanında da bu konunun uzmanı olan ve alanla ilgili deneyime sahip kişilerden (Psikiyatri Uzmanı, Klinik Psikolog, Psikolojik Danışman) bu hizmeti almanız mümkündür. Burada dikkat edilmesi gereken nokta, danıştığınız problemin boyutu ve çözümü için gerekli olan sürecin “danışmanlık” süreci ile mi yoksa, “psikoterapi” süreci ile mi aşılabileceğinin öngörülmesidir. Bu konudaki uzman kararı önemlidir. Ayrıntılı bilgi için blog sayfasından yararlanabilirsiniz.

Psikofarmakoterapi

İlaçlarla yapılan tedavi türüdür. Bu tedaviyi yapmaya yetkin olan kişiler, aynı zamanda tıp doktoru da olan psikiyatristlerdir. İlaç kullanımı da tıpkı psikoterapi seçimi ve kullanımı gibi, bilgi, deneyim ve kişiye özel sanatsal bir yaratıcılık gerektirir. Her danışanıma söylediğim gibi, ilaçlar bazı belirtilere iyi gelir, ancak kişiyi asıl iyileştiren, doktoru ile olan ilişkisidir. Psikolojik tedavilerde ilaç kullanımı konusu çok tartışılan bir konudur. Benim bu konudaki yaklaşımım, eğer gerekli olduğunu düşünüyor isem, gerekli bilgileri vererek önerimi paylaşmak ve danışan kişi ile karar vermektir. Her kişinin ilacı reddetme hakkı vardır. Ancak, bilimsel bir gereklilikten haberdar etmek etik olarak her doktorun görevidir. Bu konu ile ayrıntılı bilgilere blog sayfasından ulaşabilirsiniz.

Randevu Alabilirsiniz

Psikoterapi Çeşitleri

Psikoterapi ekolleri çok sayıdadır. En temelde ve kısaca üç kategoride ele alınır:

Diğer ismini duyduğunuz psikoterapi çeşitleri, teknikleri farklı olabilen, ancak temelde bu üç psikoterapi türü temelinde gelişmiş türlerdir.

Benim  yıllardır çalıştığım ve uyguladığım psikoterapi türleri, bu terapi türlerini kapsamakla birlikte, detay ve tekniklerde farlılıkları olan, çocuk ve ergen yaş grupları ile çalışabildiğim diğer psikoterapi türlerini de içermektedir:

Psikanalitik (Psikodinamik )Terapi

Bilişsel Davranışçı Terapi

Destekleyici Terapi

Sistemik Aile Terapisi

Sistemik Çift Terapisi

Bağlanma Terapisi (Attachment Therapy)

Grup Terapileri

Oyun Terapisi (Play Therapy)

Sanat Terapisi (Dans, müzik, resim, kil, kum..) (Art Therapy)

Kum Oyunu Terapisi ( Kum Terapisi) (Sandplay Therapy)

Psikodrama

Psikoterapi  yöntemleri  ile ilgili ayrıntılı bilgiler blog sayfamda yer almaktadır.